BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Click here for Myspace Layouts

Sunday, February 19, 2012

UMNO Parti Tunjang Kerajaan.

BILA agaknya Pilihanraya Umum ke 13 nak diumumkan oleh Perdana Menteri. Jika dilihat pada tiupan angin pilihanraya yang kian kencang derunya bertiup pada masa ini; kita semua dapat merasakan bahawa PRU13 itu bagaikan akan datang dalam sebulan dua ini. Pihak parti pembangkang seperti Pas, PKR dan DAP kian rancak mengatur siri ceramah mereka. Begitu juga UMNO dan BN turut rancak membuat sessi penerangan kepada rakyat atau pengundi keseluruhannya.

UMNO kena terus menang dan menang dengan majoriti besar. Apakala UMNO menang besar, maka BN juga akan menang lebih besar dengan sokongan yang diperolehi oleh lain-lain parti komponen. Kita tidak rela dan tidak redho sama sekali negara ini diperintah oleh parti lain selain BN. Nak marah, marahlah sebab ini adalah pendirian saya selaku penyokong tegar UMNO.

Orang Melayu jangan membuat banyak alasan untuk tidak memberikan undi kepada BN dalam PRU13 nanti. Cukup cukuplah segala kenakalan yang telah dipamer dan dilaksanakan semasa PRU 12 pada tahun 2008 dahulu. Kita tahu ramai orang UMNO sendiri tidak memberikan undi mereka kepada calun BN yang bertanding sebaliknya mengurniakan undi itui kepada calun parti lawan ataupun dengan drastik melaksanakan proses merosakkan kertas undi; dengan niat kedua-dua parti yang bertanding tidak memperolehi apa-apa undi darinya.

Hasilnya BN tewas. Di negeri-negeri seperti Kedah, Pulau Pinang, Perak, Selangor, Kelantan serta Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur; BN ditewaskan. Pembangkang menguasi negeri-negeri ini dan berjaya membentuk Kerajaan. Kesilapan atau pun sikap buruk sebilangan besar orang Melayu telah menjahanamkan survival politik Melayu dan menangislah biar keluar air mata darah sekali pun; negeri terlepas tidak mungkin dapat diambil semula dengan semudahnya; kecuali di Perak.

Selama 11 bulan, Pakatan Rakyat menguasai Perak dan mereka benar-benar dilihat sebagai sebuah Kerajaan yang menganaktirikan orang-orang Melayu, khususnya orang UMNO. Kerajaan Negeri PR memang jenis Pakai Rembat. Mesyuarat Exco telah meluluskan pemberian pajakan tanah negeri sehingga selama 999 tahun. Golongan pertama yang beroleh hak milik pajakan selama seabad ini ialah dari kalangan bukan Melayu.

Walaupun Menteri Besar Perak adalah orang Melayu, beliau sebenarnya tidak mempunyai apa-apa kuasa malah suara dalam mendepani majoriti ahli majlis mesyuarat kerajaan yang majoritinya terdiri daripada pemimpin DAP Negeri. Malah lebih malang, pimpinan DAP Pusat juga ikut mencampuri urusan pentadbiran negeri.

Hari-hari penuh kesengsaraan itu sudah berlalu. Cerita Perak dibawah pentadbiran PR sudah dilipat kemas dalam sejarah. Jangan ada sesiapa yang mahu membuka kembali lipatan ini. Kita kena pastikan bahawa BN dan UMNO sebagai abang long terus utuh memerintah negeri Perak Amanjaya ini.

Konvensyen UMNO Negeri Perak 2012 yang berlangsung hari ini di Dewan Jubli Perak Kuala Kaangsar, adalah platfom utama untuk kita bergerak dengan selancarnya ke medan juang dalam mempertahankan bumi Perak ini terus kukuh dalam genggaman BN. Kita akan berada dalam satu barisan yang kuat, tersusun, teguh dan sederap dalam mempastikan hala tuju untuk mengekalkan negeri Perak dibawah kekuasaan BN dan UMNO. Kita telah bertekad dengan lafaz yang sama iaitu untuk bersatu mencipta kemenangan. UMNO Perak tidak akan berpecah-belah tetapi akan kental bersatu-padu menghadapi musuh. Semua orang UMNO akan mempastikan bahawa negeri Perak sejak dari DAHULU, KINI dan SELAMA-LAMANYA adalah negeri yang dikuasi oleh UMNO sebagai Kerajaan.

Hidup UMNO, Hidup UMNO, Hidup UMNO Segarbugarlah BN.

0 ulasan:

Post a Comment